maandag 26 september 2016

Lieve baas,

u wilde dat ik u "op een briefje aan geef" waarom ik de draad van mijn telefoon uit het contact had getrokken vandaag, waardoor meerdere klanten werden doorverbonden naar een toestel wat uit stond. Mijn kater is nog zo sterk aanwezig, dat ik er maar niet omheen zal draaien.

Ik had een kater, en dit spijt mij zeer. Ik had veel verantwoordelijker moeten zijn en had het feestje gisteravond op tijd moeten verlaten. Dat het mijn eigen 30e verjaardag was, is geen excuus. Ik had natuurlijk gewoon iedereen moeten laten voor wat ze waren, en had het feest beneden moeten verlaten om boven te gaan slapen. Ik had de 50 jaar oude whiskey moeten afslaan, toen ik na het feest op een bankje in het park zat. Ik had het bier moeten drinken uit een glas, niet uit een trechter. Ik had het bier niet moeten mixen met tequila uit de mond van de vrouw die ik al drie jaar opzich-wel-zie-zitten. Ik had de cointreau niet uit de decolleté van het wulpse meisje met de gele bikini moeten likken. Ik had naar bed moeten gaan toen de strippers aanbelde. Ik had niet aan de 'nolympische spelen' in mijn tuin moeten deelnemen. (Ook al wist ik zeker dat ik tegen mijn levenslange vriend en rivaal, Steven, ging winnen). Ik had moeten weigeren om met de overgevlogen Ieren koffie te gaan drinken. Ik had niet op een ezel moeten rijden. Ik had niet aan omgekeerd sumoworstelen moeten doen. Ik had geen handstandshotjes moeten nemen. Ik had geen verse space-eclairs moeten eten. Ik had geen wodka-bellenblaas-wedstrijd moeten organiseren. Ik had mijn eindigende leven niet moeten vieren met gekke dansjes op mijn favoriete muziek met al mijn favoriete personen, of ik die nu vóór deze avond al kende of niet. Ik had überhaupt geen feest in mijn huis moeten toelaten op een avond voor een werkdag.
De volgende keer dat u mij twee dagen van tevoren belt dat ik tóch geen vrij heb op de dag waarvoor ik vijf maanden geleden al vrij vroeg, zal ik al mijn gemaakte plannen afzeggen zodat ik fris op mijn werk verschijn. Dit was natuurlijk zéér onprofessioneel. Nogmaals mijn 'excuses'.

Hóógachtend,
Jeroen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten