vrijdag 23 september 2016

Het rijk van Dionysos - Metal in Hengelo: deel II

De band waarvoor ik kwam was Iced Earth. Één van de eerste bands die ik door mijn lieve vriendinnetje en haar Elmo tas leerde kennen (waarop nog vele volgden).
    De band kwam op met 'Plagues of Babylon'. Het was goed. De Bovenkarspel boys waren aan het bijkomen in de lounge, want daar schonken ze geen Jupiler, maar Hertog Jan. Wij begonnen met zijn vieren een kleine pit van vriendinnetje met Elmo, haar vriend, mijn vader en mij. Voor we het wisten zagen we elkaars gezichten een stuk minder vaak. Een grote kale man met een berenbaard kwam erbij staan en duwde een aantal jongetjes door de pit, die waarschijnlijk op deze manier hun maagdenvlies doorboord kregen: de vers ontmaagde pingpongballen. Een jongetje wat daar nog net wat te jong voor was, loodsten we naar het dranghek. Zijn vader ging achter hem staan, maar verliet af en toe zijn zijde om zich bij het gewoel te voegen. Af en toe probeerde ik de Berenbaard van zijn plek te beuken, daarin faalde ik jammerlijk maar lachend.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alle nummers kende, ze speelden veel van hun nieuwe album en ik loop altijd op alles (echt alles) achter. Maar om in de hoogste metal-sferen van het huis van Dionysos te komen, heb ik geen noten-herkenning nodig. Alles wat ik kon meezingen, zong ik luidkeels met mijn vriendinnetje, die zich al snel weer in de voorste rij gevoegd had. Iced Earth was dan niet degene die mij ontmaagde (wat metal betreft), maar het scheelde weinig. Het was wel de eerste metalband die ik zelf echt actief beluisterde.

Achteraf hoorde ik van een deel van de tweeling dat Iced Earth helemaal geen band was om bij te pitten, maar ik vind dat je dat zelfs bij Frans Bauer kan doen. Ik gaf de Berenbaard een knuffel en ging weer bij mijn vader, de tweeling, Metal-oom en een krat Hertog Jan in de auto zitten. In mijn tas zat een cd van Warbringer die ik van Metal-oom gekregen had.



Hieronder een link waar een paar filmpjes staan en meer concert informatie van dit concert zelf en een link naar de setlist van Iced Earth (die ook linkt naar hun muziek). De foto's die ik gebruikt heb komt ook van deze site. http://www.podiuminfo.nl/video_extern/118185/Iced_Earth/Metropool/Iced_Earth__Metropool_Henglo_2014_-_Plagues_of_Babylon/
http://www.setlist.fm/setlist/iced-earth/2014/poppodium-metropool-hengelo-netherlands-7bc59ea8.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten