dinsdag 27 september 2016

Gele ingewanden

Als Mara beneden komt, loopt Ninte langzaam door de kamer, met haar handen in de aanslag.
'Wat doe je?' vraagt Mara.
'Ik ga een vlieg dood slaan met mijn blote handen, zodat zijn lijfje uit elkaar spat en zijn gele ingewanden aan mijn handpalm plakken.'
'Gádver, waarom?'
Ninte blijft staan en kijkt Mara aan. 'Om...onder de microscoop te leggen. Ik wil weten waar dat gele spul uit bestaat.'
'Waaróm?'
Ninte laat haar handen langs haar lijf hangen. 'Nieuwsgierig,' zegt ze bedenkelijk. Ze heeft er blijkbaar niet eens bij nagedacht. 'Misschien kwam het er wat viezer uit dan het is.'
'Nee, het is viezer,' zegt Mara. 'Ga je daar een vliegje voor vermoorden?'
Ninte haalt haar schouders op.
'Ja.'
'Vind je dat niet zielig?'
'Nee...'
'Een levend wezen dood slaan voor onder de microscoop vindt jij niet zielig?'
'Nee,' zegt Ninte. 'Het is maar een vliegje.'
'Dat vliegje wil vast graag verder leven,' zegt Mara beslist, 'waarom wil je weten waar dat gele spul uit bestaat?'
'Omdat hij mijn chocoladetaartje heeft opgegeten.' zegt Ninte.
'Hoe dan, dat taartje was 100 keer zo groot!'
'Jij zegt altijd dat jij mijn taartjes nóóit zou aanraken, en ik zie verder geen andere opties,' zegt Ninte.
Mara kijkt Ninte met samengeknepen ogen aan. 'Sufkut,' zegt ze.
Ninte begint te lachen. 'Het was wel een lekkere zin hè?'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten