donderdag 14 juli 2016

Verstoppertje

Op dagen dat de zon zelfs een muur brandnetels zachtaardig kan schijnen en de schaduwen extra donker zijn, krijg ik zin om verstoppertje te spelen. Dat was vroeger één van mijn favoriete bezigheden want ik was er best goed in, al zeg ik het zelf. Nu was ik misschien niet de favoriete zondebok als het ging om wie het vaakst als eerste gevonden werd, maar toch. Het vaakst speelden we verstoppertje op het pleintje waar we woonden. Daar waren weinig verstop plekken waardoor we soms erg creatief moesten zijn met het vinden van een goede plek. Dit was waardoor het meestal vrij makkelijk was om te kiezen wie je eerst wilde vinden. Tot ik ontdekte dat niemand er ooit aan gedacht had om bij nummer 1307 niet achter de struik te gaan zitten maar er ín. En dat bleek best de moeite te zijn want dat was één van de eerste plekken die gecontroleerd werd, omdat het dicht bij de buutplek was (de lantaarnpaal in het midden). Maar dat werd altijd even snel bekeken en niemand die er meer dan een snelle blik achter wierp. En het duurde nog best even voor ze doorhadden waarom ze me niet gezien hadden, omdat ik natuurlijk pas naar de buut rende als ze niet keken. Ze dachten dat ik misschien achter een zwarte bak had gezeten, of in de hoek voor de deur van nummer 1308.

Het leukste was het toen we van het plein weg mochten en we achter op het grasveld speelden en we ons verstopten in de bosjes. Of als we naar het 'Gabber-eiland' naast snackbar de Slenk gingen. Daar waren veel plekken om je te verstoppen. Ik vond het heerlijk om daar tussen de bosjes door te rennen en daarmee steeds van verstopplek te veranderen. Het was een soort hybride verstoppertje, gemengd met tikkertje. Ik rende langs de oranje frambozen en liet mezelf onder een aantal laaghangende takken in een gat vallen, waar ik plat op mijn buik bleef liggen. Het nadeel daarvan was als er meerdere zoekers waren, want als iemand achter me langs liep was ik erg goed te zien.

Op dagen dat de zon zelfs een muur brandnetels er zachtaardig uit kan laten zien, en de schaduwen extra donker zijn, krijg ik zin om verstoppertje te spelen.

Kom je buiten spelen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten