maandag 18 juli 2016

Kinderverhalen

"Ja Laeven, we weten allemaal dat je drie jaar geleden in het meer bent gevallen, en je er in hebt geplast en dat het meer nu van jou is....Maar het eiland in het midden is van mij. En ik zal je vertellen waarom. Op het eiland in jouw meer heeft ooit een kasteel gestaan. Dat weet ik omdat er hier en daar nog stukken muur staan. Maar die stukken muur zijn lang niet zo hoog als ze ooit waren, natuurlijk. Ze zijn niet eens zo hoog als een huismuur. Dat komt door een grote oorlog in de tijd van de piraten en ridders en grote reuzen-insecten. Mijn Opa was erbij, mijn Opa vocht toen mee. De piraten en reuzen-insecten werkten toen samen, en mijn opa vocht tegen ze. Ook al had hij blonde haren. Want de piratenleider had van het aller grootste reuzen-insect de opdracht gegeven om alle niet-blonde mensen uit te roeien. Ik weet niet zo goed waarom, Opa zei dat ze blonde mensen mooier vonden, maar dat vind ik gek want het mooiste meisje in mijn klas heet Ezra en zij heeft juist zwarte haren.
    Mijn opa vertelde dat in het kasteel een koningin woonde, met prachtige zwarte haren, en die werd door de piraten en reuzen-insecten aangevallen. De ridders en mijn Opa vochten terug, maar het kasteel stortte in. Gelukkig redde mijn Opa de koningin met de zwarte haren, die meteen met mijn opa wilde trouwen, natuurlijk. Maar mijn Opa zei: "Nee! Ik heb al met Oma!" En toen wilde de koningin een zoen van hem stelen en toen zei mijn Opa weer: "Nee! Oma is de enige voor mij!" Maar de koningin wilde hem toch bedanken voordat ze ging verhuizen, dus gaf ze hem het eiland cadeau, want haar kasteel stond er natuurlijk toch niet meer! En mijn Opa ruimde het eiland op zodat wij er konden spelen. En daarom, Laeven, is het meer misschien wel het 'meer van Laeven, maar het eiland is van mij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten