woensdag 20 juli 2016

Caravan op marktplaats

    'Wist je dat dit het moment is om je caravan te verkopen?' Marktplaats probeert me weer op ideeën te brengen door me een leuk plaatje van groen gras, spelende kinderen en een meneer met een barbecue op een plaatje naast een caravan te plakken. Want als ik zo'n vrolijk plaatje van mijn caravan zie, wil ik er natuurlijk nóg liever vanaf. Die arme caravan van mij, die voelt zich natuurlijk verschrikkelijk, zo in mijn garage tussen de oude dozen. Verveeld, verdrietig, wentelend in de herinneringen aan campinggras en dampende verharde wegen. Ik ben hem een beter leven verschuldigd dan dit. Maar als je je caravan verkoopt, hoe weet je dan dat hij inderdaad gebruikt wordt? Misschien staat hij dan na eenmalig gebruik wéér in de garage. En hoe weet ik of ze hem wel goed zouden behandelen? Misschien zou ik er dan beter aan doen als ik zelf weer eens een rondje met hem zou rijden. Maar in mijn eentje op stap met zo'n ding is wel veel gedoe, denk ik zo. Dat doe je natuurlijk beter met minstens nog één andere persoon. Een leuke persoon, misschien ééntje als die jongen uit de kroeg. Die met die krullen, die met die heerlijke scheve glimlach...Die met die vriendin die alsnog met je terug flirt om de fooi...

Ach wat weet Marktplaats er ook van, ik heb niet eens een caravan om te verkopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten