donderdag 30 juni 2016

Wildcam

Wat ik hiervoor deed? Ik had de beste baan, maar zoals dat met de meeste beste banen gaat: het betaalde gewoon niet.

Ik werd gewekt door door de geluiden van de ontwakende jungle. Ik waste me tussen de walvissen van Antarctica, ik ontbeet op de rotsen waar een kolonie papegaaiduikers hun jongen voerden en ging daarna op safari door heel Afrika. Ik bezocht de grootste drinkplaatsen en hield de populatie bij en maakte van elk diersoort de perfecte foto. Ik lunchte met de wilde honden en in de middag controleerde ik alle nesten om te zien of er al jongen waren. En ik legde alle eerste momenten vast. De bevalling, de open oogjes, de eerste wankelende stapjes, de eerste vluchten, eerste braakballen en de eerste jachtoefeningen. Soms waagde ik me zelfs in het hol van de beer, de wolf of het jachtluipaard. Mijn avondeten at ik in kleermakerszit tussen de olifanten in India om daarna tot rust te komen te midden van een school sardientjes. Vanaf het toilet keek ik naar het vredig leven van de kwallen en als ik naar bed ging zag ik hoe de vleermuis zijn grot uit fladderde.

Nu ik in de dierenwinkel werk, werk ik veel minder met dieren.


*Een wildcam is een camera die in een natuurgebied of (dieren)park geplaatst wordt om de wilde dieren te kunnen monitoren zonder ze in hun doen en laten te hoeven storen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten