vrijdag 17 juni 2016

Ik introduceer: Het rijk van Dionysos


De sleutels

Ik zie het rijk van Dionysos, de God van de drank en feesten, als een groot landhuis met oneindig veel kamers. In elke kamer bevindt zich een feest, of voor mij als twaalfjarige: in elke kamer ligt een geheim. Ik scharrelde vaak door de gangen van het landhuis, als ik weer eens één van de vele verhalen van mijn oom aanhoorde. Hij vertelde over de kamer waar ik het liefst eens wilde kijken, de kamer achter de deur waar “metal” op staat. Dankzij zijn verhalen kon ik af en toe door het raam de kamer in kijken. Ik leerde steeds meer aspecten van het rijk van Dionysos kennen, zoals de smaak van wijn, de manieren waarop metalheads met elkaar omgingen en meerdere teksten van metalnummers. En toen kreeg ik de sleutels: concertkaartjes om naar After Forever en Gorefest te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten