dinsdag 28 juni 2016

Tiramisu

    'Heb je al een keuze gemaakt, Toos?' vraagt een blond meisje aan het meisje met het hoedje die tegenover haar zit.
    Toos wappert met haar kaart en kijkt om zicht heen. '
Ik wil mijn tong even in die Tiramisu steken, als je het niet erg vindt, Beppie.' Ze knikt naar een bord waar het toetje van de week op staat.
'Steek jij je tong in die Tiramisu, steek ik hem in die barman van de overkant, Toos.'
Toos volgt de blik van Bep naar het terras waar een jongen met krullen rondloopt en hier en daar wat hannest met de tafelversieringen. 'Die is vast homo, Bep.' 'Hè Toos, zeg dat nou niet! Dat is gewoon niet waar.' 'Ach meid, die jeans,' zegt Toos. Bep kijkt naar de skinny-jeans die onder een los hangende halter-top, een strak kontje heen en weer dragen.
'Niks van waar, het mag gewoon niet.' Bep trekt een wanhopig gezicht.
'Het is inderdaad te erg als dat zo zou zijn, Beppie.' zegt Toos, 'maar als hij hetero zou zijn, was hij al van mij.' Ze zet haar zonnebril op zodat ze hem naar het puntje van haar neus kan trekken en erover heen naar de barman kan kijken. Bep grijpt haar glas en heft het richting Toos.
'Een strijd tot de dood ons scheidt, Toosje!'
'Opdat u door mijn toedoen één zal worden met het stof der aarde!' Ook Toos heft haar glas.
'Opdat mijn degen uw hart mag ontmoeten!' Roept Bep.

Giechelend klinken ze hun glazen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten